Габаритно-ваговий контроль великовагових та великогабаритних ТЗ

27
Чер
2015

gvkПриродно, що в літній жаркий час кожного року актуальність збереження дорожнього покриття зростає. При високих температурах повітря асфальт піддається жорстким випробування. При температурі повітря 28 оС дорожнє покриття прогрівається до 42 оС. За таких умов рух транспортних засобів, особливо вантажних, завдає значної шкоди дорогам.

Так, з початку літа, великоваговим транспортним засобам заборонили рух дорогами загального користування при високих температурах. Крім того актуалізувалося питання вагового контролю.

Питання проведення габаритно-вагового контролю регулюється Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 27 червня 2007 р. № 879.

Габаритно-ваговий контроль повинен здійснюватися щодо транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні. Допустимі для участі у дорожньому русі дорогами загального користування параметри транспортних засобів встановлені п. 22.4 Правил дорожнього руху. Якщо хоча б один параметр перевищує встановлені, перевізник повинен отримати дозвіл на участь в дорожньому русі. Допускається рух без отримання дозволу, якщо параметри перевищують допустимі до 2%.

Рух транспортних засобів та їх составів загальною масою до 40 тонн включно, якщо вони не є великогабаритними і контейнеровозів загальною масою до 46 тонн включно та заввишки від поверхні дороги до 4,35 метра включно здійснюється без необхідності отримання дозволу, але на маршрутах, які спеціально визначив Укравтодор.

Отже, перевіряти транспортні засоби на відповідність їх габаритно-вагових показників допустимим є підстави тільки тоді, коли виникає аргументована підозра перевищення таких норм. Тобто, вимагати проходження габаритно-вагового контролю таких транспортних засобів, як, наприклад, Газель, Mercedes Sprinter, Volkswagen Altair тощо підстав немає.

У разі, якщо буде встановлено, що габаритно-вагові параметри транспортного засобу, котрий здійснює рух перевищують дозволені більше як на 2%, а відповідного дозволу на такі перевезення не отримано, подальший рух такого автомобіля до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування буде заборонено. За уже пройдену частину маршруту доведеться сплатити подвійний тариф.

Якщо ж дозвіл був отриманий, але фактичні нормативні показники перевищують ті, які були задекларовані перевізником, доведеться сплатити встановлений тариф за різницю фактичних і вказаних перевізником показників параметрів за частину маршруту, яку залишилося проїхати. За фактично пройдену частину маршруту потрібно буде доплатити у подвійному розмірі за перевищені габаритно-вагові параметри.

При виявлені перевищення хоча б одного із встановлених параметрів більше як на 2%, рух такого транспортного засобу забороняється до здійснення відповідної плати за проїзд дорогами загального користування.

Якщо при проведенні попереднього ГВК буде встановлено факт перевищення допустимих параметрів, проводиться точний габаритно-ваговий контроль.

За результатом проведення точного контролю водієві видається довідка результатів здійснення контролю, в якій вказується час і місце його проведення. Якщо пункт ГВК уповноважений видавати – міжнародний сертифікат зважування вантажних транспортних засобів, водій може також отримати й такий сертифікат.

При виявленні перевищення допустимих параметрів складається акт у двох примірниках. Акт повинен бути підписаний начальником та оператором пункту габаритно-вагового контролю, а також водієм транспортного засобу.

Якщо водій зможе усунути перевищення параметрів, привести їх у відповідність з допустимими, після сплати за фактично пройдений шлях, він зможе продовжити рух по складеному маршруту. Якщо усунути перевищення параметрів неможливо, або водій не хоче це зробити, рух можна продовжити після сплати за частину маршруту, який залишився та у подвійному розмірі за фактично пройдену частину маршруту.

Раніше ми повідомляли, що пропонується посилити відповідальність за проїзд негабаритів без відповідних дозволів.

Якщо у Вас виникає необхідність в отриманні необхідних дозволів для здійснення перевезень, у т.ч. дозволу на участь в дорожньому русі, а також оскарження рішень за результатами ГБК правники юридичної фірми «Богдан Глядик і партнери» візьмуть вирішення цього питання на себе. Основна спеціалізація нашої фірми у транспортному праві дозволить виконати Ваші доручення кваліфіковано і швидко.

Телефонуйте нам за телефонами (099) 538-60-47, (067) 157-24-14, (093) 602-83-47 і ми візьмемо юридичні турботи Вашого бізнесу на себе. Роблячи успішними Вас, ми самі стаємо успішними!