Контроль над фондами МТСБУ може перейти до Нацкомфінпослуг, а пізніше й НБУ

18
Тра
2015

Президія Моторного (транспортного) страхового бюро України не змогла узгодити із Нацкомфінпослуг проект нового статуту МТСБУ. Основна ідея проекту полягала у змінах в складі Координаційної ради Бюро. Про це повідомляє Капітал.

MTSBUПропонується у складі Координаційної ради збільшити кількість представників страховиків та зменшити представників влади. Згідно сьогодні діючого статуту Бюро, до складу Координаційної ради входять:

  • -три представника від Верховної Ради України за дорученням Голови Комітету Верховної Ради України, до компетенції якого належать питання з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності;
    -один представник від Уповноваженого органу з питань регулювання ринків фінансових послуг;
    -один представник від Ліги страхових організацій України;
    -чотири представника від страховиків – членів Бюро, що обираються Загальними зборами членів бюро строком на два роки з правом переобрання на наступні строки.

Останнім часом загострилася боротьба органів МТСБУ за контроль над його фондами. Сьогодні це більше пів мільярда гривень.

У березні на загальних зборах МТСБУ страховики – члени Бюро відкликали своїх представників (4 представники) з Координаційної ради, тим самим заблокувавши роботу органу. За законом, для діяльності органу необхідно, щоб на його засіданнях були присутні 2/3 членів Ради (не менше 6).

MTSBU

Однак такі дії страховиків можуть дати їм не бажаний результат. Згідно Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», якщо Координаційна рада МТСБУ не буде працювати, її повноваження переходять до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Експерти прогнозують, що з серпня контроль над МТСБУ отримає Нацкомфінпослуг. А якщо з 2016 року, як планується, Комісії уже не буде, контроль над Бюро перейде Національному банку України.

Нагадаємо, що з першого травня зросла в ціні обов’язкова автоцивілка. Варто відмітити, що цього можна було б уникнути, якщо б Координаційна рада МТСБУ діяла.