Автомобільний транспорт чекає новий регулюючий нормативний акт

5
Чер
2013

Міністерство інфраструктури України провело громадське обговорення проекту закону “Про автомобільний транспорт”.

df0a7288765e_0Зокрема було зазначено, що в Європі запроваджують термін для навчання керівників – 1 раз на 10 років, це передбачено Європейською директивою, а для тих керівників, які останні 5 років не керували підприємством – 1 раз на 5 років. Також у пункті 7 статті 36 слова «Дається право виконувати нерегулярні та спеціальні регулярні перевезення тільки тим, хто працює на регулярних перевезеннях» являються дещо дискримінаційною нормою. Якщо перевізник спеціалізується на таких перевезеннях, то не варто його обмежувати.

Норми міжнародних перевезень небезпечних вантажів повинні розповсюджуватися як на резидентів, так і на нерезидентів. Ще одне питання було викладено так, що відповідальність резидентів пасажирських перевізників потрібно зменшити з тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян до ста неоподаткованих мінімумів. Також було відмічено, що потрібно ввести термін введення свідоцтва професійної компетенції водіїв.

Крім цього було висловлено думку, що потрібно збільшувати штрафи для водіїв, але для перевізників збільшення штрафів в декілька разів не є правильним. Зазначено, що до законопроекту імплементуються норми Європейського Союзу (далі ЄС), та разом з цим зростають штрафи для водіїв та перевізників, в той же час штрафи, які вводяться законопроектом «Про автомобільний транспорт» є меншими у порівнянні зі штрафами у ЄС.

Учасники обговорення зазначили, що потрібно виключити термін «нерегулярні перевезення», тому що більшість перевізників «маскують» регулярні перевезення як нерегулярні. Це дає змогу працювати на ринку перевезень так званим «нелегальним» перевізникам. Прозвучала також думка щодо неправомірності введення штрафів за відсутність тахографу в автобусі, так як на сьогоднішній день в України не існує автовиробників, що встановлюють тахографи на заводі. Потрібно законодавчо зобов’язати автовиробників розробляти автобуси разом із тахографами.

Під час обговорення було зауважено, що в регіонах, окрім обов’язкових умов, добавляють додаткові умови конкурсу. Завдяки невідповідності деяким додатковим умовам конкурсний комітет має право зняти перевізника з конкурсу, це не є правильним. Також в обов’язкових умовах і для перевізника, і для автостанції першим пунктом пишеться «продаж квитків», це теж не є правильним. Також у пункті тринадцять прописано, що водій автобуса може здійснювати продаж квитків у разі відсутності у населеному пункті автостанції або агента з продажу квитків. Така трактовка не є вірною.

Учасниками також висловлено думку, що потрібно вводити фіксований автостанційний збір для всіх напрямків руху.

В результаті обговорення законопроекту було вирішено підтримати проект у цілому та врахувати результати громадського обговорення.

Джерело: Мінінфраструктури