Укртрансінспекція прагне європейських принципів роботи

13
Лис
2012

Удосконалення системи державного контролю та нагляду за безпекою перевезень та приведення її до вимог держав-членів ЄС, вдосконалення системи ліцензування автоперевезень та системи підготовки та підвищення кваліфікації водіїв та персоналу автопідприємств – основні напрямки, над якими працює Державна інспекція з безпеки на наземному транспорті. На цьому під час Всеукраїнського форуму «Національна система безпеки дорожнього руху. Шляхи реформування» наголосив Перший заступник голови Укртрансінспекції Валерій Котяй. «Рівень безпеки на наземному транспорті, у першу чергу на комерційному автомобільному, викликає серйозне занепокоєння», – сказав він.

Сучасний ринок транспортних послуг, за словами В.Котяя, налічує 20 760 автобусних маршрутів загального користування. Ці маршрути обслуговують 18 394 ліцензованих автоперевізників, які використовують майже 75 тис. ліцензійних транспортних засобів. «Основними причинами аварійності, які допускають перевізники-ліцензіати, є грубі порушення водіями правил дорожнього руху, недостатній рівень професійної підготовки, порушення транспортного законодавства, незадовільний технічний стан рухомого складу», – сказав він. Перший заступник голови Укртрансінспекції додав, що аналіз причин ДТП засвідчив: майже 97% ДТП сталися внаслідок порушень водіями правил дорожнього руху – порушення правил маневрування, перевищення швидкості, виїзд на смугу зустрічного руху тощо.

Відтак, як підкреслив В.Котяй, поточні заходи з безпеки на транспорті, що здійснюються Укртрансінспекцією, спрямовані на удосконалення системи державного контролю та нагляду за безпекою перевезень та приведення її до вимог держав-членів ЄС (Польща, Угорщина, Росія, Білорусія, Литва та інші). Зокрема, мова йде про отримання Укртрансінспекцією права здійснювати зупинку транспортних засобів, що мають ознаки комерційних перевезень, складати протоколи про адміністративні правопорушення з подальшою їх передачею до державної виконавчої служби для примусового виконання. «Саме за такою схемою працюють транспортні інспекції країн СНД та ЄС», – підкреслив Валерій Котяй.

У подальшому, на переконання Першого заступника голови Укртрансінспекції , має бути мінімізоване втручання інспектора-контролера у процес перевезень. На практиці це буде реалізовано шляхом автоматизації системи контролю транспортних засобів на маршрутах руху без їх зупинки – із застосуванням сучасних технологій диспетчерського контролю супутникового позиціонування (GPS). «Нині така автоматизація у якості пілотних проектів працює на міських маршрутах Києва, Донецька, Харкова, ведуться подібні роботи на міжміських маршрутах», – сказав В.Котяй.

Ще один із пріоритетів Укртрансінспекції – удосконалення системи ліцензування автоперевезень. Мова йде про впровадження європейської системи отримання ліцензії на право здійснювати автоперевезення: перевізник повинен мати добру репутацію, відповідне фінансове становище, а також задовольняти умовам щодо фахової компетенції. «Саме таких принципів допуску на ринок транспортних послуг дотримується більшість європейських держав», – підкреслив Валерій Котяй.

Третє із найважливіших завдань, яке стоїть перед Укртрансінспекцією, – удосконалення системи підготовки та підвищення кваліфікації водіїв та персоналу автопідприємств. Мова йде про введення професії водія комерційного транспорту та введення свідоцтва професійної компетентності цієї категорії водіїв, запровадження системи психофізіологічного добору водіїв та контраварійної їх підготовки, а також запровадження вимог до спеціалістів, фахівців та учбових закладів, що здійснюють підготовку та перепідготовку водіїв.

http://vaap.org.ua/