Нові проблеми автофіксації порушень ПДР | АвтоЮрист

Як себе проявила “автоматична” фіксація порушень ПДР

22
Чер
2020

Скоро майже місяць як працюють камери автофіксації порушень ПДР. За цей місяць не обговорював це питання тільки лінивий. Усіх цікавить що де і як. І я постарався дати максимально відповідь про це ТУТ.

Там же я й описав чому вважаю, що штрафи можна скасовувати в судах. Крім цього, у нас на YouTube.com/BogdanGlyadyk є ще декілька відео також з цього питання.

Але, за перші 20-ть днів роботи системи недоавтоматичної фіксації порушень ПДР додалося ще більше.

1) В мережу Інтернет викладено ДУЖЕ багато фотографій постанов про накладення на водіїв штрафів за порушення ПДР (а точніше за перевищення швидкості руху), які зафіксовані камерами. І все б нічого, але на фото/відео порушує один автомобіль, а до відповідальності притягають власника зовсім іншого автомобіля. Наприклад, власник Хьюндай Акцент отримав штраф за порушення автомобіля Мерседес Віто (Віано). Або власник Део Ланос отримав штраф власника БМВ.

Нагадаю, що наша автоматична фіксація насправді НЕдоавтоматична. Адже автоматично лише працюють камери фіксації (але це не точно). А от розглядає фото і відео, які зафіксовано камерами живий патрульний поліцейський. І це він, патрульний поліцейський, повинен перевіряти, що автомобіль Хьюндай Акцент відрізняється від Мерседес Віто. Це цей патрульний поліцейский здійснює розгляд справи про накладення штрафу на автовласника, під час якого він зобов’язаний перевірити і встановити усі дані точно. Правильність даних він посвідчує своїм підписом.

2) проблема, яка також пов’язана з першою. Номерний знак зафіксованого автомобіля і номерний знак автомобіля, власника якого притягають до відповідальності може відрізнятися (або цифрою, або, найчастіше, буквою). Наприклад, якщо номерний знак закінчується буквою “К”, система може розпізнати її як “І”. А це вже інший номерний знак, інший транспортний засіб, інший автовласник, якого притягають до відповідальності. І знову ж, цю інформацію повинен перевіряти конкретний поліцейський.

3) Мене надзвичайно здивувала ця проблема. Спочатку я думав, що це вигадка. Але коли звернень до мене як адвоката з цією проблемою стало більше 10-ти, довелося повірити.

Коли автовласники отримують постанови за вищевикладених обставин, у них виникає питання як відмінити (вони навіть не думають про скасування) таку постанову. Звертаються в патрулну поліції, а там їх одразу ж відфутболюють до суду. За звернення до суду звичайно ж потрібно сплатити судовий збір – 420 грн. (штраф 255 грн, у десятиденний строк можна сплатити 127,5 грн.) і про це говорять в патрульній поліції (зі слів клієнтів).

Але, це питання могло б вирішуватися набагато простіше. Патрульна поліція має право (навыть обов’язок) розглядати скарги на такі постанови. За звернення до них ніякі збори не потрібно сплачувати. Але, в деяких випадках (як мені розповіли клієнти), в поліції заперечували факт, що вони мають повноваження скасовувати такі постанови.

В результаті, велика частина ошуканих автовласників (саме так, це дії, які містять ознаки шахрайства) вирішує, що простіше сплатити 50% штрафу, ніж витрачати час і кошти на його оскарження.

Увага! Згідно ст. 288 КУпАП, постанову по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі може бути оскаржено – у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд.

Тому користуйтеся цим механізмом. Як мінімум за звернення до поліції не потрібно сплачувати збір і нехай вони самі розбираються у своїх промахах, а цих промахів щось ДУЖЕ багато. Плюс, навіть якщо в поліції відмовлять, право звернутися до суду після цього залишається. Плюс, рекомендую ще й скаргу писати на поліцейських, які виносили постанову. Але це буде темою окремої замітки.

Щоб не пропустити підписуйтеся на нас у соцмережах: Facebook, Instagram, Twitter і канал YouTube, а також на наш Telegram-канал

4) проблема з довіреностями заграла новими фарбами. Про це уже давно говорили (ще з 2015 року, коли тільки почалася мова про повернення автофіксації). Більше того, згідно закону, який фактично й дозволив автофіксацію, Кабінет Міністрів був зобов’язаний у місячний строк повідомити УСІМ автовласникам, якими автомобілями вони володіють.

І ось, коли камери фіксації запрацювали, автовласники знову згадали про автомобілі, які за ними зареєстровані.

До мене було 5 звернень з цією проблемою за останні два тижні. Проблема в усіх автовласників одна: отримали штрафи за порушення, які вчинені їхніми автомобілями. Автомобілями, які були “продані” багато років тому.

Проблем декілька. Практично ніхто з тих, хто телефонував немав жодних контактів з тими, кому колись віддали автомобіль. Тобто, зателефонувати і домовитися про перереєстрацію неможливо.

Тим, хто “продавав” автомобіль по довіреності, рекомендую або знайти саму довіреність або звернутися до нотаріуса, в якого оформляли довіреність. За цим документом можна знайти хоть якісь контакти, наприклад, адресу проживання.

Але ж є й такі, які просто обміняли гроші на свідоцтво про реєстрацію автомобіля. В такій ситуації уже складніше віднайти власника.

Формально, такий автовласник навіть не може заявити про угон автомобіля (завідомо неправдиве повідомлення про вчинення злочину – кримінально каране діяння (до п’яти років позбавлення волі).

В цілому, проблеми з автофіксацією лише починаються. З кожним місяцем їх буде все більше і більше. Підозрюю, 04 липня в патрульній поліції пафосно відзвітують про перший місяць роботи автофіксації. Вкажуть скільки зафіксували порушень за місяць, скільки штрафів зібрали. Але благополучно промовчать про ті проблеми, які уже виявилися. І виявилися проблеми виключно через некваліфіковану діяльність поліції, точніше деяких її представників, які розглядають справи і накладають на нівчому не винних автовласників штрафи.

(Чому 04 липня? Велика дата для патрульної поліції. Цього дня виповниться 5-ть років її діяльності. Доведеться звітувати про свої досягнення. Думаю нас здивують).

Раніше АвтоЮрист розповідав як вчасно дізнатися, що порушив ПДР.

Виїзд адвоката на місце ДТП
Адміністративні ДТП (ст. 124 КУпАП)
Кримінальні справи ДТП (ст. 286 КК)

Юридична консультація адвоката по ДТП, ✔ виїзд адвоката на місце ДТП, ✔ підготовка документів в поліцію, в суд, позовна заява, апеляційна скарга, ✔ захист у кримінальному провадженні по ст. 286 КК (ДТП з потерпілими), ✔ участь у слідчих діях (огляд місця ДТП, допит, обшук, обрання запобіжного заходу, слідчий експеримент, експертиза по ДТП тощо), ✔ справи про повернення водійських прав, ✔ оскарження штрафів за порушення ПДР, ✔ справи про стягнення матеріальної і моральної шкоди та ін.

Телефонуйте: 067 157-24-14 (після 20.00 – Viber, WhatsApp, Telegram), 093 602-83-47, 095 120-42-32

Слідкуйте за нашими публікаціями, підписуйтеся на нас у соціальних мережах: Facebook, Instagram, Twitter і канал YouTube, а також на наш Telegram-канал

Використання матеріалів з сайту GLYADYK.COM.UA для використання в публікаціях дозволяється лише за наявності прямого активного посилання на джерело