Відшкодування шкоди, отриманої через погані дороги

31
Січ
2020

Вибоїна на дорозі, відкритий каналізаційний люк, невідомі “обмежувачі” на дорозі. На українських автомобільних дорогах такими явищами бувалого автомобіліста не здивуєш.

Однак такі особливості автомобільних шляхів часто призводять до пошкодження транспортного засобу і в такому випадку у водія залишається два варіанти: 1) за власний кошт відремонтувати отримані пошкодження; 2) отримати компенсацію від винного.

Впевнений, що більшість потерпілих обов’язково як мінімум задумується над тим щоб отримати відшкодування від винного. Але одразу ж виникає питання хто винний, як його встановити та як домогтися відшкодування шкоди.

Ще не так давно, водії, які потрапляли в яму і отримували пошкодження на своєму автомобілі навіть боялися викликати ДАІ/поліцію для фіксації факту пошкоджень. І частково це було виправдано, адже практично в усіх таких випадках співробітники ДАІ (і навіть Патрульної поліції) винним робили самого водія та ще й вилучали в автомобіліста водійське посвідчення. Далі справу передавали в суд і суд уже повинен був розбиратися чи позбавляти водія права керувати транспортними засобами.

Дійсно, перспектива не найкраща: отримав пошкодження на авто, через те, що хтось не усунув яму, так ще й права забрали.

Але останнім часом практика поступово починає змінюватися в іншу сторону. І варто відзначити, що відбувається це й у т.ч. через те, що водії не бояться оформляти такі події та борються за свої права.

Сьогодні, якщо водій обере правильну стратегію своєї поведінки і буде готовий відстоювати свої права та інтереси до кінця, він отримає реальний шанс на відшкодування завданої йому шкоди та ще й, за певних обставин, на компенсацію частини або й усіх понесених ним витрат.

Тому, у разі пошкодження свого автомобіля викликайте патрульну поліції і вимагайте від них оформлення такої події. Від поліцейських потрібно вимагати встановлення відповідальної за конкретну ділянку дороги особи та притягнення такої особи до відповідальності (ст. 140 КУпАП передбачає відповідальність за порушення правил, норм і стандартів при утриманні автомобільних доріг і вулиць, невжиття заходів щодо своєчасної заборони або обмеження руху чи позначення на автомобільних дорогах і вулицях місць провадження робіт).

Не завжди патрульні поліцейські роблять все так як повинні були б зробити. Тому будь які відмови поліцейських фіксуйте (у т.ч. за допомогою відеокамери) і в подальшому не відкладаючи напишіть відповідну скаргу на їх дії з вимогою встановити відповідальну особу за конкретну ділянку дороги.

Встановлення відповідальної особи є важливим, оскільки саме відповідальна організація повинна буде відшкодувати отриману вами шкоду.

Отримавши інформацію про відповідальну організацію, маючи на руках оцінку завданої вам шкоди, можна сміливо звертатися до такої організації з вимогою компенсації збитків.

На моє переконання, ефективнішим може стати досудове врегулювання спору. Завжди рекомендую спочатку звернутися до організації безпосередньо. Подавши таку письмову вимогу, є шанс, що організація виплатить шкоду добровільно. Однак, розраховувати на це не потрібно, так як зазвичай стягнути шкоду вдається через виконавчу службу, уже коли є судове рішення, яке набрало законної сили.

Але, навіть якщо організація добровільно шкоду не виплатить, звернувшись до суду із позовною заявою, зможете додатково аргументувати необхідність судового захисту тим, що вам відмовили у виплаті коштів у добровільному порядку.

По одній із подібних справ, водій наїхав на належно не закріплений каналізаційний люк і отримав пошкодження свого транспортного засобу. Справа дійшла аж до Верховного Суду, який став на сторону потерпілого водія.

Зокрема Верховний Суд зазначив, що за дороги, які перебувають у комунальній власності відповідають комунальні дорожньо-експлуатаційні організації і саме така організація повинна забезпечувати належний стан дорожнього покриття.

У своєму рішенні Суд вкотре вказав, що автомобільні дороги, вулиці і дороги населених пунктів та залізничні переїзди повинні на період їх експлуатації підтримуватися у справному стані і забезпечувати безпеку руху транспортних засобів та пішоходів.

Оскільки відповідна комунальна дорожньо-експлуатаційна організація є балансоутримувачем відповідної дороги, на якій сталась ДТП за участі автомобіля потерпілого, тому така організація повинна здійснювати постійний контроль за станом усіх елементів дороги та розташованих на них каналізаційних споруджень. Проте у даному випадку комунальна організація допустила бездіяльність, що є підставою для покладення на неї обов’язку відшкодування потерпілому завданої майнової шкоди.

Такі рішення судів починають з’являтися все частіше і частіше. Це свідчить про те, що коли водій готовий боротися за свої права, у нього надзвичайно великий шанс отримати позитивний результат у цій боротьбі.

Раніше адвокат по ДТП Богдан Глядик розповідав про правило, за яким пішохід завжди правий.

Виїзд адвоката на місце ДТП
Адміністративні ДТП (ст. 124 КУпАП)
Кримінальні справи ДТП (ст. 286 КК України)

Юридична консультація адвоката по ДТП, виїзд адвоката на місце ДТП, підготовка документів в поліцію, в суд, позовна заява, апеляційна скарга, захист у кримінальному провадженні по ст. 286 КК, участь у слідчих діях (огляд місця ДТП, допит, обшук, обрання запобіжного заходу, слідчий експеримент, експертиза по ДТП тощо), справи про позбавлення водійських прав та ін.

Телефонуйте: 067 157-24-14 (після 20.00 – Viber, WhatsApp, Telegram), 093 602-83-47, 095 120-42-32

Слідкуйте за нашими публікаціями, підписуйтеся на нас у соціальних мережах: https://Facebook.com/AutoYrist, https://Instagram.com/AutoYrist і канал https://YouTube.com/BogdanGlyadyk, а також на наш Telegram-канал – https://t.me/AutoYrist