TruCAM: чи законний пристрій вимірювання швидкості

19
Sep
2019

Більше трьох років в Україні не здійснювалася фіксація швидкості руху транспортних засобів на дорогах. Відповідно, за порушення швидкісних режимів водіїв не притягали до відповідальності. Така швидкісна «анархія» тривала з липня 2015 року, коли почалася реформа поліції. Тоді було прийнято рішення, що ручні прилади фіксації швидкості повинні бути замінені автоматичною фіксацією порушень ПДР, яку повинні були одразу й запровадити.

З автоматичною фіксацією нічого не виходить. Кожні пів року ми чуємо від керівництва правоохоронців, що протягом наступних пів року автоматична фіксація буде запроваджена. І так кожні пів року.

І все б нічого, однак виявилося, що близько 40% усіх ДТП (у тому числі з летальними наслідками) в Україні відбувається через перевищення дозволеної швидкості руху. Надіюся, це стало у т.ч. й причиною прийняття рішення про повернення на дороги ручних приладів вимірювання швидкості руху TruCAM. Це відбулося у жовтні 2018 року.

Буквально вчора (18 вересня 2019 року) в поліції повідомили, що за майже рік, відносно водіїв було винесено більше 300 тис. постанов про адміністративні правопорушення саме за перевищення дозволеної швидкості руху. Повідомили також і про чергове збільшення кількості таких приладів на дорогах.

І здавалося б все добре. Однак, одні і ті ж граблі, одні і ті ж проблеми. Суди починають скасовувати накладені поліцейськими штрафи за перевищення швидкості. І причина в допустимості використання самого вимірювача швидкості.

Так, в одному із судів України (рішення підтверджено й апеляційною інстанцією) розглянута відповідна справа. Зокрема судом встановлено, що поліцейським патрульної поліції винесено постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, якою визнано винним водія в тому, що він керуючи автомобілем перевищив швидкісний режим у населеному пункті на 29 км/год., рухаючись із швидкістю 79 км/год., чим порушив п. 12.4 ПДР України та скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ст. 122 ч. 1 КУпАП.

Суди, які розглядали дану справу не виключають можливість порушення водієм зазначених вимог ПДР. Однак, в ході судового розгляду встановлено, що швидкість руху автомобіля вимірювалась лазерним вимірювачем швидкості «TruCam LTI 20/20» серійний номер ТС 000303. Однак, водієм був наданий фотознімок на якому чітко зображено, що на вказаному пристрої відсутній відбиток повірочного тавра або пломби, що суперечить вимогам Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів.

Враховуючи таке порушення, суд прийшов до висновку, що показники швидкості руху автомобіля отриманні за допомогою «TruCam LTI 20/20» не є належним доказом, оскільки пристрій, який здійснював заміри був належним чином не повірений (відсутня пломба або повірочне тавро).

Таким чином, якщо проблема виявиться масовою, практично усі штрафи, накладені на водіїв за перевищення швидкості руху, водіями будуть оскаржуватися в судах.

Раніше АвтоЮрист розповідав про 10 причин зупинки транспортного засобу.

Повернення водійських прав
Кримінальні справи ДТП

✔ Юридична консультація адвоката по ДТП, ✔ виїзд адвоката на місце ДТП, ✔ підготовка документів, заяв, скарг, клопотань в поліцію, в суд, ✔ захист у кримінальному провадженні, ✔ слідчі дії (огляд місця ДТП, допит, обшук, затримання, обрання міри запобіжного заходу, слідчий експеримент, експертиза по ДТП тощо), ✔ справи про позбавлення водійських прав, ✔ оскарження штрафів за порушення ПДР, ✔ спори із страховими компаніями, ✔ справи про стягнення шкоди, отриманої в ДТП та ін.

Телефонуйте 067 157-24-14 (після 20.00 до 9.00 та у вихідні – Viber, WhatsApp, Telegram)