У Formula 1 загинув один з найвидатніших чемпіонів

1
Тра
2019

Рівно 25 років тому у трагічній ДТП загинув один із найвизначніших пілотів Формули 1 Ayrton Senna. У 1994 році Айртон Сенна, триразовий чемпіон F1 змінив команду з «McLlaren» на, на той час найсильнішу «Williams-Renault». 1 травня 1994 року Сенна брав участь у третіх перегонах у складі нової команди WR — Гран-прі Сан-Марино.

Протягом усього вікенду, коли проходили ці перегони, постійно відбувалися різноманітні неприємності. Спочатку під час вільних заїздів у п’ятницю в серйозну аварію потрапив Рубенс Баррікелло. В результаті Рубенс опинився в лікарні і не зміг через це взяти участь у перегонах. Сенна відвідав Баррікелло в лікарні (лікарі заборонили йому це робити, тому Айртону довелося перелазити через стіну), і після розмови з ним дійшов висновку, що потрібно переглядати стандарти безпеки у Формулі-1.

Наступного дня під час суботньої кваліфікації загинув австрійський гонщик Роланд Ратценбергер — його машина вилетіла з траси у швидкісному віражі «Вільнев» на швидкості близько 340 км/год. і вдарилася лівою стороною у залізний обмежувач. Сенна ще більше впевнився у тому, що необхідно терміново вжити заходів з підвищення безпеки перегонів.

Вранці у неділю з ініціативи Сенни відбулися збори гонщиків, на яких вони домовилися створити робочу групу з безпеки, яка зайнялася б розробкою плану заходів. Учасники цих зборів згадували, що Сенна поводився дуже нервово і неврівноважено, начебто передчував щось.

Уже в неділю, на початку перегонів у першому повороті зіштовхнулися Педро Ламі і Джей Джей Лехто (при цьому уламками, що розлетілися, були поранені троє глядачів, один з них тяжко), і на трасу випустили автомобіль безпеки, щоб швидкість руху болідів знизилась і можна було прибрати уламки. Гонщики їхали за машиною безпеки до 6-го кола. На сьомому колі, другому після відходу машини безпеки рестарту перегонів, машина Сенни зірвалася з траси у повороті «Тамбурелло» і на величезній швидкості врізалася в бетонну стіну. Згідно з показаннями телеметрії, у момент зриву швидкість машини була близько 310 км/год., після цього Сенна встиг загальмувати й уповільнити машину, але все-таки швидкість на момент удару в стіну становила приблизно 218 км/год.

Коли стало зрозуміло, що Сенна залишається нерухомим у машині, гонка була зупинена, до місця аварії прибули медики. Коли Айртона дістали з уламків машини, він практично не подавав ознак життя, йому зробили трахеотомію і на вертольоті доправили до шпиталю. Після проведеного обстеження стало зрозуміло, що мозок Сенни мертвий, і шансів на його вихід з коми не залишилося. Тому медики вирішили припинити штучно підтримувати життя. Як з’ясувалося пізніше, при зіткненні відірвалося праве переднє колесо разом зі шматком підвіски і вдарило Сенну по голові, при цьому металева частина підвіски пробила його шолом і завдала черепно-мозкову травму, несумісну з життям.

Після того, як Сенну відвезли до лікарні, перегони були поновлені, і в них переміг Міхаель Шумахер.

Деякі медики і гонщики вважають, що Сенна помер відразу ж після аварії, і його транспортування до лікарні було безглуздим — організатори перегонів начебто пішли на це тому, що, оголосивши про смерть гонщика негайно, було б неетично відновлювати перегони, і її організатори, включаючи FIA, зазнали б серйозних збитків. Ця точка зору спростовується офіційними представниками FIA і організаторами перегонів.

Серед експертів досі немає єдності з приводу причин аварії. Висловлювали найрізноманітніші версії, від недостатнього прогріву шин унаслідок декількох кіл за машиною безпеки до миттєвої втрати свідомості пілотом через високі перевантаження. Найбільш поширеною версією, яка була визнана достовірною італійським судом, що проводив розгляд справи, є несправність рульового управління.

Серед уламків машини, що розбилася, було знайдено забруднений кров’ю австрійський прапор. Мабуть, Сенна збирався присвятити перегони загиблому Ратценбергеру, хоча нікому про це не казав. Залишки машини після судового розгляду були повернені команді «Williams», і, згідно з її заявою, знищені.

Смерть Сенни стала трагедією для багатьох уболівальників у всьому світі, і особливо в Бразилії. Бразильський уряд оголосив триденний національний траур. У день похорону Сенни в Сан-Паулу траурну процесію супроводжували близько 500 000 людей.

За матеріалами Wikipedia

Слідкуйте за нашими публікаціями, підписуйтеся на нас у соціальних мережах:
Facebook.com/AutoYrist, Instagram.com/AutoYrist, Twitter.com/AutoYrist та канал YouTube.com/BogdanGlyadyk