Штрафні бали і нові грошові штрафи за порушення ПДР

22
Лип
2015

SAIНародні депутати підтримали зміни до законодавства щодо забезпечення безпеки дорожнього руху. Основним нововведенням для автовласників найближчим часом стане автоматична фіксація порушень правил дорожнього руху.

За допомогою спеціальних технічних засобів, які будуть розміщені у населених пунктах, на трасах в автоматичному режимі фіксуватимуться вчинені водіями порушення. Власник автомобіля, на якому було вчинено порушення отримуватиме постанову про накладення на нього штрафу, т.з. «лист щастя».

Разом з постановою, власник отримуватиме також повідомлення з посиланням де в мережі Інтернет можна переглянути фото, відео вчинення правопорушення, а також квитанцію на оплату штрафу.

Якщо за кермом в момент порушення, яке зафіксовано камерою, знаходився не власник, тоді протягом 14 днів з дня отримання штрафу, реальний порушник має звернутися в управління поліції, повідомити, що саме він порушував ПДР і згідний, щоб його притягнули до відповідальності. В цьому разі автовласник звільняється від відповідальності.

Однак платити не потрібно буде завжди. Зі вступом в дію прийнятого закону вводиться поняття «штрафні бали». На початку кожного року водіям нараховуватиметься по 150 балів, які стягуватимуться за правопорушення, зафіксовані спеціальними технічними засобами. Тепер до звичних штрафів, кожне правопорушення ще й передбачатиме відповідальність у балах.

По 50 балів зніматиметься із загального балансу автовласника якщо його автомобілем буде вчинено порушення (які будуть зафіксовані в автоматичному режимі):

1) перевищення дозволеної швидкості руху більше як на 20 км/год,
2) проїзд на забороняючий сигнал світлофора чи жест регулювальника,
3) порушення вимог дорожніх знаків чи розмітки,
4) правил перевезення вантажів, буксирування транспортних засобів,
5) зупинки, стоянки,
6) проїзду пішохідних переходів,
7) ненадання переваги у русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах,
8) встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками,
9) проїзду перехресть,
10) зупинок транспортних засобів загального користування,
11) порушення правил обгону і зустрічного роз’їзду, безпечної дистанції або інтервалу, розташування транспортних засобів на проїзній частині,
12) порушення правил руху автомагістралями,
13) користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку,
14) використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів,
15) користування водієм під час руху транспортного засобу засобами зв’язку, не обладнаними технічними пристроями, що дозволяють вести перемови без допомоги рук (за винятком водіїв оперативних транспортних засобів під час виконання ними невідкладного службового завдання),
16) правил навчальної їзди.

Коли бали закінчаться, накладатиметься грошовий штраф.

Змінилася також і система штрафів. Замість штрафів у форматі «від і до» залишають тільки конкретні розміри штрафів. Обрали мінімальні від раніше діючих. Так, якщо, наприклад за проїзд на забороняючий сигнал світлофора передбачено штраф від 425 до 510 грн., то після вступу в дію прийнятого закону, за таке порушення буде передбачений штраф у розмірі тільки 425 грн.

Додаткові повноваження отримали поліцейські щодо деяких справ, які раніше розглядалися тільки судами.

Справи про позбавлення водійських прав сьогодні розглядаються тільки судами. Однак уже найближчим часом справи по створенню аварійної обстановки, невиконанню вимог працівників поліції про зупинку транспортного засобу, а також по виїзду на залізничний переїзд у випадках, коли рух через переїзд заборонено в частині накладення штрафу зможуть розглядати поліцейські та інспектори ДАІ. Позбавити прав за такі порушення зможе і далі тільки суд. Нажаль із закону не вбачається хто і як вирішуватиме чи накладати штраф працівникам органу внутрішніх справ чи передавати такі справи до суду.

Спочатку пропонувалося віддати функцію забирати права поліції, але депутати дозволили судам позбавляти водійських прав і далі.