Дозвіл на участь в дорожньому русі негабаритів

25
Чер
2015

negabaritУкраїнським законодавством автомобільним транспортним засобам вагові та габаритні параметри яких перевищують допустимі норми забороняється участь у дорожньому русі. Про те така заборона не є безумовною. У випадку, якщо перевізник отримає необхідні погодження та дозвіл він зможе здійснити перевезення.

Для здійснення руху великоваговими та великогабаритними транспортними засобами автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами необхідно отримати дозвіл на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, що видається перевізникові Державтоінспекцією, або документ про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Транспортний засіб вважається великоваговим або/та великогабаритним, якщо хоча б один з встановлених параметрів перевищує допустимі.

Допустимі параметри встановлюються Правилами дорожнього руху. Так, ПДР передбачають, що за спеціальними правилами здійснюється, зокрема рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги — 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах — 4,35 м), за довжиною — 22 м (для маршрутних транспортних засобів — 25 м), фактичну масу понад 38 т (на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах — до 40 т; для контейнеровозів — понад 44 т, на встановлених для них маршрутах — до 46 т), навантаження на одиночну вісь — 11 т (для автобусів, тролейбусів — 11,5 т), здвоєні осі — 16 т, строєні — 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь — 11 т, здвоєні осі — 18 т, строєні — 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м.

Для отримання дозволу від ДАІ на перевезення потрібно додатково потрібно отримати погодження з Державним агентством автомобільних доріг, власниками вулично-дорожньої мережі, залізничних переїздів, мостового господарства, служб міського електротранспорту, електромереж, електрифікації, електрозв’язку, в яких визначаються умови і режим проїзду зазначених транспортних засобів.

Для погодження маршруту необхідно звернутися не пізніше, ніж за три доби до запланованої поїздки до уповноважених Укравтодором підприємств.

Варто звернути увагу, якщо параметри транспортного засобу перевищують допустимі не більше як на 2%, отримання дозволу не потребується. Не потрібно й здійснювати оплату за участь в русі.

Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу здійснюється за перевищення загальної маси, навантаження на осі та габаритних розмірів. Розраховується плата за кожний кілометр руху.

За перевищення допустимих вагових параметрів ставка сплати за проїзд становить від 0,1 до 0,78 євро за кожний кілометр руху. За перевищення осьових навантажень стягується плата в розмірі від 0,05 до 0,15 євро за кілометр шляху. За перевищення установленої ширини, висоти, довжини транспортного засобу необхідно сплатити 0,03 євро за один кілометр. У цьому випадку плата стягується окремо за кожний параметр (довжина, ширина, висота).

Згідно нині діючого законодавства порушення правил проїзду великогабаритних і великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями або залізничними переїздами передбачає накладення штрафу на водіїв від тридцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, відповідальних за технічний стан, обладнання, експлуатацію транспортних засобів, уповноважених з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів, громадян – суб’єктів господарської діяльності – від сорока до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У Верховній Раді пропонується посилити відповідальність за проїзд негабаритів без відповідних дозволів. Таку ж ініціативу озвучили в Мінінфраструктури.

Нагадаємо, що з початку літа великоваговим транспортним засобам заборонили рух дорогами загального користування.

Раніше повідомлялося, що з 28 червня в Україні діятиме новий закон, котрий регулюватиме ліцензування у т.ч. автомобільних вантажних перевезень.