Перевищення водіями дозволеної швидкості руху

20
Лис
2014

fb83622-12014 рік виявився «родючим» на ініціативи щодо внесення змін у правила забезпечення безпеки дорожнього руху. Однією з таких ініціатив є скасування норм, котрі дозволяють водіям не нести відповідальність за перевищення дозволеної швидкості руху не більш як на 20 км/год. Підтримує скасування відповідних норм безпосередньо начальник Департаменту ДАІ України полковник Анатолій Сіренко. На думку А.Сіренко дані норми необхідно ліквідувати. У країнах єврозони таких погрішностей немає. В ДАІ не заперечують необхідність залишення люфту в 5-10 км/год. Більше того, варто звернути увагу, що в цілому автоінспекція у 2014 році свою політику націлювала на збільшення швидкісного ліміту на ділянках доріг, де це дозволяють дорожні умови.

Так, згідно частини 1 статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення перевищення водіями транспортних засобів встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину передбачає штраф ДАІ від 255 до 340 грн. Якщо ж швидкість перевищити більше як на 50 км/год., то адміністративний штраф становитиме від 510 до 680 грн.

Як і огляд водія на стан алкогольного сп’яніння, перевищення швидкості також може фіксуватися технічними засобами, які чітко передбачені законодавством України.

Такими технічними засобами є:
• вимірювач швидкості радіолокаційний “Беркут”;
• вимірювач швидкості радіолокаційний “Сокол”;
• вимірювач швидкості руху транспортних засобів радіолокаційний “Искра-1”;
• вимірювач швидкості руху транспортних засобів радіолокаційний “Радис”;
• вимірювач швидкості радіолокаційний відеозаписувальний “РАПИРА”;
• вимірювач швидкості радіолокаційний відеозаписувальний “ВИЗИР”;
а також спеціальні технічні засоби, які працюють в автоматичному
режимі, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису:
• вимірювач швидкості радіолокаційний відеозаписувальний “ВИЗИР” з активованою функцією “автоматичний режим” модифікації “ВИЗИР 03”;
• вимірювач швидкості радіолокаційний з фотофіксацією “АРЕНА”;
• лазерний вимірювач швидкості транспортних засобів “TruCAM”.

Використовувати інші засоби інспектор ДАІ немає права. Більше того, кожний з цих засобів фіксації має свої правила використання в залежності від погодних умов, часу доби тощо.

Ще однією вимогою законодавства, що регламентує правила фіксації порушення ПДР, у т.ч. перевищення швидкості, є заборона застосування технічних засобів та приладів, які не сертифіковані, не сертифіковані в Україні та які не пройшли метрологічної повірки або мають свідоцтво про таку повірку, термін дії якого минув. Тобто, для того щоб прилад, яким фіксуються правопорушення на дорозі, можна було використовувати, він повинен мати ще й ряд дозвільних документів. До речі, водій має право вимагати надання йому доказів правомірності використання приладу, яким зафіксовано порушення правил дорожнього руху.

Невиконання вищезазначених вимог є підставою для оскарження штрафів ДАІ.

Крім того, підставою для оскарження постанови ДАІ про накладення штрафу може бути й неправильне використання дозволених приладів.

Сьогодні, використання «фенів» поступово відходить у далеке минуле. Все частіше і масовіше приладами, якими працівники ДАІ фіксують перевищення швидкості є Візир та TruCAM. Принцип фіксації швидкості в приладах різний. Так, якщо TruCAM працює лазером, то Візир вимірює швидкість за допомогою хвиль. Саме в цьому й криється можливість скасувати протокол за перевищення швидкості. Також варто зазначити, що не все «чисто» й з використанням TruCAM. Сьогодні точаться суперечки щодо законності використання цього приладу в Україні. Правда, заради справедливості зазначимо, що для фіксування швидкості руху автомобіля саме цей прилад сьогодні є найбільш точним.

Швидше за все, у 2015 році в Україні буде введена автоматична фіксація порушень правил дорожнього руху. Як це буде виглядати, достеменно ще не відомо. Діюче сьогодні законодавство створює перешкоди для такого нововведення. Тому очікуємо на значні законодавчі зміни у цьому плані, у тому числі й щодо фіксації перевищення дозволеної швидкості руху.

Ми однозначно виступаємо за неухильне дотримання норм, які передбачають Правила дорожнього руху. Проте, ми також хочемо, щоб протокол про адміністративне правопорушення складався у точній відповідності з вимогами законодавства, щоб постанова у справі про адміністративне правопорушення виносилася об’єктивно. Нажаль, сьогодні дії багатьох інспекторів автомобільної інспекції при складанні адміністративних матеріалів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху дають можливості для скасування штрафу ДАІ, чим власне ми й користуємося. Проте, ми щиро віримо, що уже найближчим часом більшість інспекторів ДАІ, а також Державтоінспекція в цілому (можливо уже як новий орган – Дорожня поліція) перетворяться із явно фіскального органу, в орган, який перш за все виконує превентивну функцію при забезпеченні безпеки дорожнього руху.

А поки, оскаржуйте штрафи ДАІ.

Ви можете оскаржити штраф ДАІ самостійно. Якщо ж Ви сумніваєтеся у своїх силах, всього за 51 грн. ми складемо для Вас професійну позовну заяву для оскарження штрафу. Просто подзвоніть нам (067) 157-24-14, (093) 602-83-47, (099) 538-60-47 або скористайтеся можливістю замовити дзвінок і ми самі Вам перетелефонуємо.