Відвідування станції технічного обслуговування

12
Лис
2013

00034554Експлуатація автомобіля рано чи пізно призводить до відвідування станції технічного обслуговування. Заміна мастила, гальмівних колодок, ремонт після ДТП, заміна скла, ремонт двигуна тощо. Цей перелік можна продовжувати до безкінечності. Нажаль нерідко відвідування авто майстерні не завжди закінчується позитивно для власника: пошкоджений кузов, пропала магнітола, заміна добрих деталей на нові (за це потрібно ж заплатити), неякісний ремонт.

Так от, до чого це все… Звісно, ніхто не хоче попадати в подібні ситуації. Тому хочемо просто навести декілька правил, як повинно проводитися обслуговування на СТО.

Порядок ремонту на СТО регулюється Правилами надання послуг з технічного обслуговування і ремонту автомобільних транспортних засобів, що затверджені Наказом Міністерства транспорту України від 11.11.2002 року № 792. Такі Правила кожна станція технічного обслуговування зобов’язана мати в наявності і за Вашим бажанням зобов’язана надати їх для ознайомлення.

Така інформація як вартість послуг авто майстерні, гарантійні зобов’язання станції, як і текст закону про захист прав споживачів  також знаходиться у вільному доступі і обов’язково повинна бути розміщена у місці де приймається і здається Ваш залізний кінь.

Для того щоб уникнути в майбутньому (при здачі Вам автомобіля після проведення необхідних робіт по ремонту) непорозумінь щодо новоутворених пошкоджень, недостачі комплектуючих тощо, Правила передбачають, що якщо послуги по ремонту надаватимуться у Вашій присутності послуги повинні оформлятися рахунком-фактурою та нарядом-замовленням. При цьому в наряді-замовлення обов’язково повинен робитися запис про гарантійні зобов’язання. Якщо ж Ви плануєте залишити транспортний засіб і займатися своїми справами, оформляється письмовий договір.

У будь якому випадку перед тим як віддати Ваш автомобіль в руки майстрів потрібно скласти Акт передання транспортного засобу для надання послуг з технічного обслуговування і ремонту.  У цьому Акті, крім загальної інформації, повинна бути вказана також і важлива інформація:

  • показники лічильника пробігу;
  • наявність/відсутність пломб на каналах доступу до показань лічильника пробігу;
  • оцінка технічного стану ТЗ, виявлені недоліки, пошкодження;
  • кількість пального в баках;
  • марки моторної і трансмісійної олив, а також інших експлуатаційних рідин;
  • укомплектованість автомобіля із зазначенням наявності запасного колеса, магнітоли, прикурювача, інших легкознімних частин тощо.

Часто такий акт може не складатися взагалі або складатися уже перед оплатою послуг. Не склавши такий акт перед здачею Вами авто, якщо після ремонту Ви виявите додаткові пошкодження кузова, пропажу магнітоли тощо, не зможете доказати, що цих пошкоджень не було раніше і що магнітола дійсно була присутня.

Якщо під час виконання робіт виникла необхідність виконання додаткових робіт, раніше не узгоджених з Вами, підприємство з надання послуг по ремонту авто складає дефектну відомість. Роботи по ремонту припиняються до укладення з Вами додаткової угоди, узгодження подальших дій. Без Вашої згоди додаткові, раніше неузгоджені роботи по ремонту, обслуговуванню транспортного засобу проводитися не можуть.

Після виконання необхідних робіт з технічного обслуговування, ремонту транспортного засобу, Ви маєте право перевірити надані послуги, зокрема шляхом випробування. Також обов’язково перевірте чи не з’явилися пошкодження. Саме для цього складався перший акт.  Після цього оформляється акт передання-приймання транспортних засобів після ремонту.

У разі виявлення недоліків з наданих послуг під час прийняття транспортного засобу Вами, підприємство, яке надавало послуги, зобов’язане:

  • Безкоштовно усувати недоліки;
  • Зменшувати вартість виконаної роботи відповідно до завданих збитків чи повертати Вам кошти;
  • Безкоштовно виконувати роботу чи відшкодовувати Вам витрати, пов’язані з усуненням недоліків з наданих послуг.

Отже, основне, на що хочемо звернути увагу. Обов’язково наполягайте на оформленні акту приймання передачі транспортного засобу перед тим як віддати його в руки працівникам СТО. Нажаль дуже часто такий акт не складається і відшкодування шкоди за отримані на СТО пошкодження винними особами або не проводиться взагалі, або стягується дуже важко.

P.S. Автоюрист про Ваші права та обов’язки, як користувача послугами СТО.

Ви маєте право:

  • на необхідну, достовірну, доступну та своєчасну (до отримання послуг) інформацію про послуги та про Виконавця;
  • на участь у перевірці відповідності наданої послуги вимогам технологічної документації Виконавця;
  • на перевірку повноти та вартості наданої послуги;
  • надавати Виконавцю власні складові частини транспортного засобу чи матеріали для виконання замовлених послуг;
  • заявляти про вартість свого майна, яке передаєте на відповідальне збереження;
  • на відшкодування у повному обсязі збитків, завданих Вашому майну, та шкоди здоров’ю внаслідок неналежного виконання послуг;
  • вимагати повернення не використаних та замінених під час виконання ремонту та технічного обслуговування складових частин і матеріалів, наданих Виконавцю;
  • на пільгове обслуговування у визначених законодавством випадках;
  • відмовлятися від оплати послуг, не передбачених договором.

Ви зобов’язані:

  • своєчасно оплачувати надані за умовами договору послуги і приймати транспортний засіб та його складові частини після надання послуг;
  • у разі неотримання без поважних причин транспортного засобу (його складових) у визначений договором термін відшкодовувати Виконавцю вартість його збереження згідно з умовами договору;
  • у разі розірвання договору за власною ініціативою оплатити Виконавцю вартість фактично виконаних послуг.