Дрібний електротранспорт: які правила регулюють використання

24
Кві
2019

Питання участі гіроскутерів, електросамокатів, моноколіс в дорожньому русі в Україні практично жодним чином не врегульовано Правилами дорожнього руху.

Правила дорожнього руху регулюють поведінку 1) пішоходів, 2) пасажирів транспортних засобів, 3) водіїв механічних транспортних засобів, 3) велосипедистів та 4) погоничів тварин.

За визначенням ПДР, механічний ТЗ – це ТЗ, який приводиться в рух з допомогою двигуна (у т.ч. трактори, самохідні машини і механізми, тролейбуси, транспортні засоби з електродвигуном потужністю понад 3 кВт).

Окремо міститься визначення поняття «мопед» – двоколісний ТЗ, який має двигун з робочим об’ємом до 50 см.куб. або електродвигун потужністю до 4кВт. Доречі, для того щоб керувати мопедом, потрібно отримати водійські права.

Визначення таких понять як моноколесо, електросамокат, гіроскутер Правила не містять. Тому для вирішення питання, як саме регулюють ПДР їх використання потрібно розбиратися із потужністю цих електрозасобів. Якщо потужність електродвигуна таких транспортних засобів перевищує 3кВт, можемо їх віднести до механічних транспортних засобів. Якщо проаналізувати технічні характеристики багатьох електросамокатів, потіжність їх двигунів перевищує позначку у 3 кВт.

Фактично, такий електросамокат з потужністю електродвигуна від 3 до 4 кВт уже прирівнюється до мопеда.

Однак, використання більшості дрібних електротранспортних засобів ПДР взагалі ніяк не врегульовано. З однієї сторони, ми не можемо віднести їх до пішоходів, але й до механічних транспортних засобів чи до велосипедів вони не прирівняні.

Не зрозуміло як притягати до відповідальності за порушення ПДР. Чітко розуміємо як притягнути до адміністративної відповідальності пішохода за порушення ПДР. Також розуміємо за що притягати велосипедиста. А за які порушення притягати електросамокатиста?

Враховуючи, що кількість електросамокатів, моноколіс тощо збільшується у геометричній прогресії, питання участі в дорожньому русі таких дрібних електротранспортних засобів потрібно терміново врегульовувати на законодавчому рівні.

Раніше АвтоЮрист розповідав, що протокол про адміністративне правопорушення не оскаржується.

Оскарження штрафів ПДР
Повернення водійських прав
Кримінальна справа по ДТП

Юридична консультація адвоката по ДТП, ✔ виїзд адвоката на місце ДТП, ✔ підготовка документів, заяв, скарг, клопотань в поліцію, в суд, ✔ захист у кримінальному провадженні, ✔ слідчі дії (огляд місця ДТП, допит, обшук, обрання міри запобіжного заходу, слідчий експеримент, експертиза по ДТП тощо), ✔ справи про позбавлення водійських прав, ✔ оскарження штрафів за порушення ПДР, ✔ спори із страховими компаніями, ✔ справи про стягнення шкоди, отриманої в ДТП та ін.

Телефонуйте 067 157-24-14 (після 20.00 до 9.00 та у вихідні – Viber, WhatsApp, Telegram), 093 602-83-47

Слідкуйте за нашими публікаціями, підписуйтеся на нас у соціальних мережах:
Facebook.com/AutoYrist, Instagram.com/AutoYrist, https://www.Twitter.com/AutoYrist та канал YouTube.com/BogdanGlyadyk